tisdag 9 december 2008

Julkort strutar mm

På de flesta av mina Julkort har jag inte med "God Jul" som text på framsidan och det är för att jag har med det på insidan istället.

Bilderna som jag har laddat upp är ganska stora. Orkade liksom inte ladda om dom när jag upptäckte det, men men.....det går ändå.


Japp, en strut har det blivit och mallen hittade jag hos en tjej på scrappiz. Tycker det är kul med lite annat än kort emellanåt och då passar sådana här projekt bra.

Från sidan

En liten närbild


Flaskkort, Mallen har jag gjort själv men det finns ju många varianter på denna som man kan göra. Blommor från Prima

Ett kort i ett annat format än jag brukr göra. Bilden har jag hämtat från nån sida på internet med fria bilder. Kommer dock ej ihåg var. Blommorna är embossade med guld och sen har jaglagt på 3d-lack för lite snyggare effekt. Hjärtstämpeln är lånad.


Närbild på blommorna.


Ovansidan på en tändsticksask ska detta bli. Bara jag köper en ask tändstickor så jag kan montera på den ;-) Har stämplat på pappret för att få lite shabbystil på det hela.. Stjärnorna är utstansade med CB


Papper från Maja design (tror jag) Fotostämpel som jag lånat och utklippt stjärna i guldpapper.


Ett jättesimpelt kort egentligen. Julkulorna är en tag från QK som passar perfekt till detta ändamål ;-) Mönstrat papper i bakgrunden och stämplat 24 dec mitt på. Brunt band och Punchinella i rostfärg.


Närbild på fernen som jag har lagt på lite snöeffekt.



Kan det bli enklare....?



Texten har jag stämplat med en stämpel från Norders bokhandel. Ibland är det mysigt med bara lite text. Stämpeln kommer från Stämpelboden


Lite bling i snöflingorna blir lite effektfullt


Julgran gjord med band på en utklippt cardstock-bit.


Glitterlim på stjärnorna



Den här stjärnan kommer från Norders bokhandel. Tycker dom är såå fina alltså



Ok, inte ett kort i mina bästa färger men alla kan ju inte bli riktigt som man har tänkt sig. Ibland spårar det ur och det var lite vad som hände här. Enligt min mening iallafall...hihi


verkar ju vara poppis med närbilder så här kommer en till ;-)



Har köpt krackeleringsfärg som jag har målat J:et med. Det är så coolt alltså, att det blir sådär. Under har jag först målat med guldakryl så att där det spricker lyser det igenom. Hängeln är en av de få jag har kvar. Den är en av mina favossar alltså, så den kommer nog få stanna hos mig.


Ju tjockare man målar desto större sprickor bli det. Sen kan man alltid chalka eller så när det har torkat.


Lika enkelt som det ser ut faktiskt.


Inga kommentarer: